31 Ocak 2012 Salı

Ne İzlesem? - Bir Gün ( One Day )

Kar yağmadı dediniz dediniz sonunda yağdı. Hem de hiç durmadan, gün boyunca... Bu durumdan mutlu muyum? Hayır.. Aslında kar yağarken yürümeyi ve pencereden onun farklı şekillerde yeryüzüne  inişini izlemeye bayılırım. Fakat hasta olan biri için tüm bu güzellikler sadece pencere arkasında kalıyor...

Dün doktora gittiğim için yılın ilk karına merhaba diyebildim. Kendisi nazik dokunuşlarıyla karşıladı beni. Süreyi uzatabilmek için adımları yavaşlattım, kimi yerde de durup izledim bir süre. O birkaç dakika bile beni mutlu etmeye yetti. Tabii sadece dün için. Peki ya bugün? Yine evde ve elimde mendillerimle aşk yaşadım. Bir kitap bir bilgisayar, bir kitap bir bilgisayar şeklinde günümü geçirdim diyebilirim. Ha bir de bir ara kitap okurken uyuyakalmışım. "Ne yapsam?" soruları beynimin içinde uçuşmaya başlar başlamaz, bende film izlemeye karar verdim. Bugünkü filmimiz : Bir Gün ( One Day ) 


Yapım : 2011 - ABD
Yönetmen : Lone Scherfig
Senaryo (+ Kitap ) : David Nicholls
Tür : Dram, Romantik , Komedi
Süre : 108 dakika

Her ne kadar filmleri oyuncularına göre seçmesem de, sevdiğim ve güzel/yakışıklı oyuncuların yer aldığı filmleri hemen hemen her zaman büyük bir keyifli izlemişimdir. Bahsettiğim film de onlardan biri oldu böylelikle. Anne Hathaway & Jim Sturgess'ten bahsediyorum. Zaten Anne Hathaway'in duru güzelliğini sözcüklerle vurgulamam pek mümkün değil. Resmine bakıp, yorumu içşel olarak yapabilirsiniz ;) : 

Anne Hathaway ( 1982 )
Kendisini bu filmle tanıdığım ve bende beğeni yaratan hoş ve yakışıklı oyuncumuz : 


Jim Sturgess ( 1982 )
Bu oyuncularımız filmde Emma ve Dexter'a hayat veriyor. 1988 yılındaki mezuniyet balosunda ilk kez tanışıyorlar. O tarihten itibaren yılda yalnızca bir kez - 15 Temmuz - birbirlerini görmeye başlıyorlar. Bu süreç yalnızca birkaç yılla sınırlı kalmıyor, tam 20 yıl sürüyor... Yaşamın insanlara neler sunduğunu ve onlardan neler aldığını gösteren, sevgi ve arkadaşlık üzerine kurulu filmlerden biri. Yüzünüzde tebessüm oluşturan bölümler olsa da, duygusal anların yoğunlukta olduğunu söylemek mümkün...


Emma ile Dexter tanıştıktan sonra aralarında ufak bir kıvılcım olsa da Dexter'ın isteği üzerine 'arkadaş' olarak devam etmeye karar verirler..Aslında bu karara Emma pek sıcak bakmamış, sadece onaylamak zorunda kalmıştır. İkisi birbirine zıt karakterlerdir. Emma ( Em ); ciddi, düzenli bir yaşamı olan biridir. Dexter ( Dex ) ise; anı yaşayan, ciddiyetten uzak biridir...İkili kendi hayatlarını yaşasalar da yılın sadece bir gününü kendilerine ayırıp, tüm yaşadıklarını anlatıyorlar, hayatlarındaki değişimleri gözlemliyorlar. Peki ya sonra bu ikili arasında neler oluyor? İşte bu noktada içimden geçenleri bir bir dökmek istiyorum, ama susmak zorundayım maalesef.

"Bir Gün" kitabını okuma fırsatını bulamasam bile eminim ki yazılı olarak da hemen hemen aynı hissi uyandıracağından hiç şüphe duymuyorum. Gerçekten hoş, izlenilesi bir film...
...Keyifli seyirler...

Filmin Müzikleri : 
- Talkin 'Bout A Revolution by Tracy Chapman
- Sowing The Seeds of Love by Tears for Tears
- Cielito Lindo by Dante Concha
- Born of Frustration by James
- Joy by François Feldman
- Rhythm of the Night by Corona
- Sparkling Day by Elvis Costelio
** One Day - We Had Today by Rachel Portman ( Favorim ) ;)

6 yorum:

zezee dedi ki...

bu gece seni dinleyip izlemeyi planliyorum bu havayada boyle film giderdi sanirim(: tesekkur ederim

Mia Wallace dedi ki...

lolitaammm bak kitabı kat kat daha güzel! :)

Lolit@ dedi ki...

@ zezee : Rica ederim cnm! ;)Umarım senin zevkine uygun bir film olur.
Dediğin gibi bu havaya tam uygun :)

Lolit@ dedi ki...

@ Mia Wallace : Hiii..Gerçekten mi?? Aradan biraz zaman geçsin, bu sefer kitabıyla tekrar hayal dünyasına yolculuk yapabilirim ;))

alice dedi ki...

bu filme ben de bayılmıştım ama kitabın çok daha güzel olduğunu söylüyorlar =)

Lolit@ dedi ki...

@ alice : Evett, öyleymiş :)
Kitaplarda detay fazla oluyor genelde. Okuyana bırakıyorlar yorumu, hayal gücünü.Sen canlandırıyorsun orada tasvir edilen mekanı, kişileri vs. Oysa filmde tüm bunlar sana hazır olarak sunulmuş oluyor. Sadece oradaki oyuncuları kendi hayatlarımızdaki kişilere uyarlamaya çalışıyoruz :)